Competitie weer begonnen!

Gelukkig zijn de competities weer begonnen. Uiteraard wordt er rekening gehouden met Corona. Benieuw hoe, bekijk dan onze Corona pagina.

Wil je weten hoe we het doen, ga dan naar onze pagina’s met de standen: Baronie en NTTB.

Ook dit jaar weer in de verenigingskrant!

Voor onze zoektocht naar nieuwe leden, hebben we een advertentie in de verenigingskrant geplaatst. Geïnteresseerd om een keer te komen kijken, laat het ons weten. Helaas is, vanwege Corona, zomaar binnen lopen niet mogelijk. Stuur een mail naar info@ttvbreda.nl

Speelzaal is op 1 juli nog gesloten, vanaf 8 juli kan er weer gesport worden

De gemeente Breda (als verhuurder en als lokale autoriteit) is nog bezig met het opstellen van de protocollen met voorwaarden waaronder er weer gebruik kan worden gemaakt van het Sportcentrum De Scharen. Dit is ingewikkelder dan vooraf gedacht. De Scharen zal daarom pas weer open gaan op 6 juli en dat houdt in dat we dus ook pas vanaf woensdag 8 juli zullen kunnen tafeltennissen. Waarschijnlijk kunnen we vervolgens wel de hele zomer gebruik maken van de zaal, maar dit nog onder voorbehoud. Ook zal de aanvangstijd waarschijnlijk veranderen naar 20:30 uur, omdat er tussen iedere gebruiker/activiteit minimaal 15 minuten speling moet zijn.

Per 1 juli kan er weer binnen gesport worden

Hopelijk is iedereen nog in goede gezondheid. Inmiddels zijn de ontwikkelingen met het coronavirus dusdanig dat het er naar uitziet dat we vanaf woensdag 1 juli weer kunnen tafeltennissen! Een en ander is nog onder voorbehoud, omdat de protocollen met de voorwaarden waaronder dit mogelijk gemaakt moet worden nog niet bekend zijn. Het is veel last-minute-werk waardoor voor ons als bestuur ook nog veel onzeker is, maar we proberen alles wat nodig is zoveel mogelijk op tijd te regelen. Soms lukt dit echter niet waarvoor we jullie begrip vragen.

Protocollen met voorwaarden
De sportbonden, RIVM en lokale overheden (gemeente) zijn nog bezig met het opstellen van de protocollen, maar we hebben er vertrouwen in dat we per 1 juli eindelijk weer eens een balletje kunnen slaan! Het is nog een beetje gissen, maar zeker is al dat  training en dubbels nog niet mogelijk zijn. Ook zal waarschijnlijk elke baan/tafel afgezet moeten worden m.b.v. hekjes (speelveldomrandingen) waardoor we even moeten zien hoeveel tafels er dan tegelijk opgezet kunnen worden in de zaal en hoeveel leden er dus tegelijk kunnen spelen.  Ook zullen we misschien met een reserveringssysteem moeten gaan werken. Daarnaast zullen nog wel een aantal extra hygiënemaatregelen gelden opdat er veilig gespeeld kan worden. Wat het totale pakket aan maatregelen zal zijn – en of we dit kunnen realiseren – weten we nu nog niet. Uiteraard laten we dat jullie z.s.m. weten. Waarschijnlijk zal dit op 30 juni zijn.

Speelperiode en inventarisatie belangstelling zomervakantie
Normaal gesproken zouden we kunnen spelen op 1 en 8 juli (20:00 tot 22:00 uur) en dan begint gelijk alweer de zomervakantie met sluiting van de zaal. Dit is natuurlijk wel een beetje een domper na zo lang stil thuis te moeten hebben zitten. De gemeente (als verhuurder van de zaal) is daarom aan het inventariseren of er belangstelling is om de zaal ook in de zomermaanden (periode 13 juli t/m 23 augustus) open te stellen. Lees er hier meer over.

Corona

Het Coronavirus breidt zich inmiddels flink uit en in verband hiermee worden steeds meer maatregelen afgekondigd op zowel landelijk als regionaal niveau om de verspreiding zoveel mogelijk tegen te gaan of te vertragen.
Als club volgen we uiteraard de adviezen en aanwijzingen die gegeven worden door de lokale, regionale of landelijke overheid.

Training 11 maart afgelast
Alle Brabanders zijn opgeroepen om de komende zeven dagen (t/m maandag 16 maart) sociaal contact te beperken en geen nieuwe sociale contacten aan te gaan. Wij hebben daarom als bestuur besloten dat de training as. woensdag 11 maart niet door gaat.

NTTB Competitie
Op dit moment is de NTTB-competitie niet afgelast, maar hou het nieuws hierover goed in de gaten op de site van de NTTB (https://www.nttb.nl/coronavirus-en-sport/).

Baronie Competie
De Baronie competitie is voor deze week afgelast. Voor de volgende weken is afhankelijk van de ontwikkelingen.

Clubkampioenschap TTV Breda 2020

Afgelopen zondag was het weer zover…

Het Clubkampioenschap 2020 is een feit. Wederom is er gestreden voor die felbegeerde eerste prijs. De kampioen van vorige jaar heeft zijn titel kunnen verdedigen.

Wie daagt hem komend jaar uit en stoot hem van zijn troon?

Prijzen Clubkampioenschap TTV Breda Breda

Beste wensen en sportief 2020!

We wensen iedereen natuurlijk een sportief en mooi 2020. Op woensdag 8 januari 2020 kan er van 20:00 tot 22:00 uur weer gespeeld worden.